سفر، پاسخ دادن به نیاز فطری انسان است
نوشته شده توسط : swot

به گزارش ایرنا، دكتر 'محمود احمدی نژاد' شنبه شب ‌در برنامه تلویزیونی سفر بخیر كه در آستانه سفرهای نوروزی هر شب از شبكه سوم سیما پخش می شود، افزود: اگر در كشوری سفر انجام نشود چیزی از اقتصاد، فرهنگ، علم و نشاط باقی نمی ماند.

وی با بیان اینكه در خصوص ایرانیان با توجه به فرهنگ كهن ملت ایران باید به تاثیرات سفر بیشتر توجه كنیم ، تصریح كرد: فرهنگ ایرانیان پس از اسلام بسیار غنی تر شده و باید به خانواده كه از اركان فرهنگ ایرانیان است توجه بیشتری شود .

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به اینكه اگر چه یك كشته در حوادث رانندگی زیاد می باشد،گفت: میزان تلفات رانندگی در سال گذشته حدود 23 هزار نفر بود كه امیدواریم سال 1391 به زیر 20 هزار نفر كاهش یابد چرا كه مرگ یك نفر 200 نفر را مستقیم و چند میلیون نفر را غیر مستقیم تحت تاثیر قرار می دهد .

احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص دلایل افزایش سرانه خودرو در كشور، خاطرنشان كرد: جامعه در حال پیشرفت و زندگی در حال رشد است و هر قدر ارتباطات بیشتر می شود نیاز به خودرو نیز افزایش می یابد.

رییس جمهور ادامه داد: با بزرگ شدن شهرها بدون وسیله نقلیه شخصی یا عمومی نمی توان زندگی كرد و باید به نقطه ای برسیم كه هر خانواده حداقل یك وسیله نقلیه داشته باشند و هم اكنون از 21 میلیون خانواده حدود 16 میلیون آن حداقل یك وسیله نقلیه دارند.

احمدی نژاد، وسیله نقلیه امن، كم مصرف ، شیك و سالم را نیاز همگان خواند و گفت: البته اینكه خودرو در چه جاهایی مصرف شود بحث دیگری است.

رییس جمهور افزود: ایمنی در سفر از زمان سفر مهم تر است و ایمنی ابتدا به راننده ، سپس به نوع خودرو و در نهایت به نوع جاده بستگی دارد .

وی با اشاره به اینكه ارتقاء ایمنی خودرو نیازمند توجه دولت، خودروسازان، مسوولان، دستگاههای نظارتی و خود مردم است، گفت: در ایمنی خودرو، كارخانجات نقشی اساسی دارند و نباید فقط به فكر تیراژ خودرو و درآمدشان باشند.

رییس جمهور، حركت كشور به سمت استانداردسازی و مناسب سازی خودرو را در سال های اخیر رو به رشد دانست و افزود: دولت به طور قاطع از برنامه های نیروی انتظامی و سازمان حفاظت محیط زیست در ارتقاء ایمنی و مقابله با آلاینده های خودرو حمایت می كند و در این خصوص عده كمی هستند كه باید مشكلات آنها را نیز حل كنیم.

وی اظهار داشت: ایمنی خودرو جزء حقوق مردم است و برای تحقق این مهم حتی اگر كارخانه ای تعطیل و یا خط تولیدی تغییر كند اشكالی نخواهد داشت.

احمدی نژاد افزود: البته كارخانجات تولید خودرو باید برنامه های تحقیقاتی خود را افزایش دهند و آزمایشگاههای تست قطعات را بیشتر كنند چرا كه اولویت باید سلامت مردم باشد.

رییس جمهور پیشنهاد كرد سال 1391 به مجموعه عوامل نمونه دست اندركار اعم از رانندگان، ماموران نیروی انتظامی، كاركنان هلال احمر ، اورژانس ، راهداری و امدادخودرو نشان ملی اهداء شود.

وی در پایان از همه كسانی كه وقت ، سلامت ، تعطیلات و توان خود را صرف شادی و سلامتی ملت ایران می كنند، قدردانی و از یكی از همیاران پلیس كه خطابه ای در اهمیت و نقش فعالیت های نیروی انتظامی در كاهش تلفات رانندگی قرائت كرد، تجلیل كرد.

سردار سرتیپ 'اسماعیل احمدی مقدم' فرمانده ناجا نیز در این برنامه تلویزیونی، 'فرهنگیار ترافیك' را به رییس جمهور تقدیم كرد.

دكتر احمدی نژاد را در برنامه سفر بخیر، سردار سرتیپ 'اسماعیل احمدی مقدم' فرمانده ناجا ، سردار سرتیپ 'اسكندر مومنی' رییس پلیس راهنمایی و رانندگی و همچنین تعدادی از همیاران پلیس و پلیس یاران جوان همراهی می كردند.

**شبد** 3404





:: برچسب‌ها: حزب ,
:: بازدید از این مطلب : 393
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: